آمار مطالب

کل مطالب : 196
کل نظرات : 4

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 53
باردید دیروز : 101
بازدید هفته : 154
بازدید ماه : 607
بازدید سال : 3241
بازدید کلی : 7572

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی حاج ابراهیم مسعودی گوگانی و آدرس plgogan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : حمیدی راد نصراله زاده باقرپور
تاریخ : دو شنبه 23 مهر 1397
نظرات

کتاب «فرنگیس» روایت زندگی بانو فرنگیس حیدرپور، بخشی از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های زنان شیردل کُرد را در دوران پایداری بیان می‌کند. این کتاب که به شیوه‌ خاطره‌نگاری در ۱۲ فصل تنظیم شده است به زندگی این بانوی سربلند در نقش‌های گوناگون و ارزشمند زندگی بابرکتش (رزمنده، خواهر شهید و جانباز و...) می‌پردازد.

کتاب «فرنگیس» پیش از این توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان یکی از آثار معرفی شده برای مطالعه اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور در طرح کتاب‌خوان ماه اردیبهشت‌ماه سالجاری نیز به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی پیشنهاد شده بود.

فرنگیس حیدرپور که متولد روستای «گورسفید» از توابع گیلانغرب استان کرمانشاه است در سال ۵۹ در جریان حمله عراق به روستای محل زندگی اش با یک تبر  در برابر سربازان ارتش عراق ایستاد و به تنهایی مبارزه کرد.  

فرنگیس حیدرپور در سال ۵۹ در حالی که ۱۸ سال داشت در زمان حمله عراقی ها به روستای «گورسفید» در حالی که اهالی روستا به دره های اطراف گریخته بودند، به همراه برادر و پدرش برای تهیه غذا راهی روستا می شود. در طول راه برادر فرنگیس در جریان درگیری با نیروهای عراقی به شهادت می رسد. فرنگیس حیدرپور نیز در برخورد با دوسرباز عراقی بدون داشتن اسلحه، با تبر پدرش یکی از سربازان را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر کرده و تحویل مقر فرماندهی ارتش ایران می دهد.

پس از جنگ مجسمه او به عنوان نماد مقاومت، در بوستان شیرین کرمانشاه نصب شد و فیلم مستندی نیز به نام «تبر» بر اساس ماجرای درگیری او با نیروهای عراقی ساخته شده است.  

همچنین در سال ۱۳۹۴ کتاب «فرنگیس» توسط مهناز فتاحی در انتشارات سوره مهر منتشر شده که تا کنون به چاپ های متعددی رسیده است.

رهبر معظم انقلاب نیز در مهرماه سال ۱۳۹۰ در جریان سفر به گیلانغرب با تجلیل از فرنگیس حیدرپور، شیرزن کرمانشاهی اینگونه از او یاد کردند: «آن بانوی مسلمان و شجاع گیلانغربی که در آن دوران تعدادی از نظامیان دشمن را به هلاکت رساند و اسیر کرد، جزوی از خاطرات این مرز و بوم است. این خاطرات درخشان پایداری مردم در حفظ هویت ملی دارای اهمیت ویژه است.»گفتنی است  کتاب «فرنگیس» در هفتمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : حمیدی راد نصراله زاده باقرپور
تاریخ : شنبه 21 مهر 1397
نظرات

توجیه المسائل کربلا (توجیه‌ها و بهانه‌هایی برای با حسین(علیه السلام) نبودن)

نوشته: سید علی اصغر علوی

انتشارات: بسیج دانشگاه امام صادق(علیه السلام)

تعداد صفحات: ۱۶۴

مگر می‌شود فطرت الهی انسان، بیدار باشد و نخواهد فرزند عزیزترین بندۀ خداوند را یاری کند؟ مگر ممکن است مظلومیت حسین فاطمه(علیه السلام)   و یارانش و ظلم عظیم یزید و لشکریان ظلمت را دید و ساکت نشست؟

آن‌ها خودشان هم این سکوت و بی‌تفاوتی را باور نداشتند؛ پس باید خود و دیگران را توجیه می‌کردند؛ می‌دانید که هنگامی که عمل انسان با باورها و ارزش‌های او سازگاری نداشته باشد، آرامش ذهنی خود را از دست می‌دهد. برای آرام‌سازی خود دست به دلیل تراشی می‌زند و بهانه‌های فراوانی پیدا می‌کند؛ گرچه سهل‌انگاران، فراموش‌کاران و ساکتان در برابر این واقعۀ مصیبت‌بار، هرگز در این کار، توفیقی نیافتند...

«توجیه المسائل کربلا» در پی بیان توجیهات اقشار مختلف مردمی است که در مواجهه با دعوت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) قرارگرفتند اما با بهانه‌های مختلف و هر یک به توجیهی از یاری ایشان سر باز زدند. با توجه به اینکه امام زمان ما نیز، ما را برای یاری و قیام خود دعوت می‌نماید، مطالعه این کتاب می‌تواند به ما کمک کند تا دچار سرنوشت کسانی نباشیم که عامل تنهایی ولی خدا، امام حسین(علیه السلام)،  ‌شدند.

نویسنده بعد از برشمردن انواع توجیهات نظیر توجیهات عقیدتی؛ توجیهات سیاسی؛ توجیهات اجتماعی؛ توجیهات اقتصادی؛ توجیهات نظامی؛ توجیهات به ظاهر مقدّس و... در پایان، عمده توجیهات را در ۶ دسته تقسیم و هر یک را تحلیل کرده است که عبارت‌اند از: عقب‌گرد به عقاید جاهلی، دنیاطلبی؛ رهاکردن تکلیف از سوی خواص؛ غفلت؛ ترس از جان و مال و جهل و نادانی.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

«مسلم بن کثیر اعرج، لَنگ و از یادگاران جنگ صفین بود، ولی به کربلا آمد و شهید شد.   عبدالله بن عفیف ازدی نابیان بود و از یادگاران جنگ صفین، او را نیز با یاران کربلایی پیوندی است، کربلایی شد و به قافله شهدا پیوست. با وجود این دو شهید بزرگوار دیگر توجیه نابینایی و معلول بودن از ارزش افتاد، کربلا راه هرگونه توجیه را بست! چشم و پایت را از دست دادی، ولی دیگر اعضای بدنت که می‌تواند نثار عزیز فاطمه شود... توان رزم هم که نداشته باشی، باز پیکرت، آبرویت، حضورت آن هم با آن سوابق روشن دل‌گرمی اصحاب خواهد شد و لااقل سیاهی لشکر محبوب خواهی شد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 90
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : حمیدی راد نصراله زاده باقرپور
تاریخ : دو شنبه 2 مهر 1397
نظرات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان مهر ماه با معرفی کتاب‌های «توجیه المسائل کربلا» نوشته سید علی اصغر علوی، «کتابچه فروتن آشپزی» نوشته مینو امیرقاسمی، «لالا لالا عروسک جان» سروده اسدالله شعبانی و «موریس و کتاب‌های پرنده» نوشته ویلیام جویس با ترجمه فرمهر منجزی، برای علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : حمیدی راد نصراله زاده باقرپور
تاریخ : یک شنبه 1 مهر 1397
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : حمیدی راد نصراله زاده باقرپور
تاریخ : یک شنبه 1 مهر 1397
نظرات

با شروع ماه مهر کوچه ها و خیابان ها رنگ و بوی دیگری پیدا می کنند و شور و شوق دانش آموزان جلوه زیبایی به جامعه می بخشد.روزهای آغازین مدرسه از جهات مختلف دارای اهمیت است. ایجاد نگرش های مثبت و پویا در دانش آموزان، تقویت انگیزه تلاش و تحصیل، کاهش دغدغه، اضطراب و تردید و زدودن هرگونه آثار بدبینی نسبت به درس و مدرسه و کلاس و معلم، و سرانجام آشنایی با شخصیت و دیدگاه های دانش آموزان می تواند در روزهای اول مدرسه صورت پذیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 106
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود